Be.Eco

DLA KOGO JEST

Program Be.Eco to propozycja dla nauczycieli i  edukatorów, którzy w swojej pracy z uczniami chcą poruszać tematy związane z edukacją ekologiczną i klimatyczną. Skierowany jest do uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych, ale także do rodziców, entuzjastów ekologicznego stylu życia oraz wszystkich, którym bliski jest los naszej planety.  

W ramach Programu oferujemy działania dla

nauczycieli

Webinaria tematyczne I  Warsztaty inspiracyjne I Cykl spotkań na żywo z ekspertami I  Gotowe scenariusze zajęć I Materiały dydaktyczne I  Pogłębienie wiedzy I Zdobycie dodaktowych kompetencji I Moc inspiracji I Uzyskanie certyfikatu Be.Teacher 

uczniów

Ogólnopolski konkurs filmowy I Hackathon I Międzyszkolny turniej wiedzy ekologicznej I Eko wyzwania I  Zdobywanie wiedzy i nowych kompetencji podczas  zajęć lekcyjnych prowadzonych na podstawie scenariuszy  przygotowanych w programie 

szkół

Aktywizacja nauczycieli i uczniów do różnorodnych działań pro ekologicznych I  Udział w ogólnopolskich konkursach I Turnieju I Eko wyzwaniach I Hackathonie I Możliwość zdobycia cennych nagród  I  Realizacja podstawy programowej oraz założeń programu wychowawczoprofilaktycznego w zakresie edukacji ekologicznej i klimatycznej I Otrzymanie tytułu Szkoły Przyjaznej Środowisku 

Bądź na bieżąco. Zaplanuj udział w programie Be.Eco. W kalendarzu znajdziesz informacje na temat planowanych webinarów, warsztatów, spotkań z ekspertami, eko wyzwań, konkursu filmowego, turnieju oraz innych wydarzeniach. 

wydarzenia i działania

Kalendarz najważniejszych wydarzeń Be.Eco w roku szkolnym 2022/2023

partner główny

partnerzy strategiczni

partnerzy merytoryczni

partnerzy

patronat medialny

fundacja digital university

Więcej informacji na stronie Fundacji:

inne projekty dla nauczycieli

Be.Net to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do nauczycieli, uczniów, szkół podstawowych i ponadpodstawowych z całej Polski. W każdym roku program poświęcony jest innemu zagadnieniu, dzięki czemu możemy w pełni pokazywać zmiany technologiczne jakie zachodzą we współczesnym świecie i wyzwania jakie się z nimi wiążą.

To seria 10-minutowych odcinków tematycznych stworzonych z myśl uczuniach klas 5-8. Prowadzącymi odcinków są nastolatki a gośćmi – specjaliści zajmujący się zagadnieniami poruszanymi w odcinkach.

W pierwszym sezonie zapraszamy na odcinki:

Agata Sieńczak

Polonistka, nauczycielka przyrody i edukatorka seksualna, członkini grupy Superbelfrzy RP. Wykładowczyni w Ateneum – Akademii Nauk Stosowanych w Gdańsku. Szkoleniowiec, trenerka szybkiego czytania i technik pamięciowych. Aktywna ambasadorka aplikacji Wakelet. Prowadzi blog oraz fanpage Ster Edukacyjny 

 

Jest prelegentką na ogólnopolskich konferencjach dla nauczycieli. Prowadzi warsztaty, szkolenia i webinary z zakresu edukacji polonistycznej, empowermentu nauczycielskiego, wspierania samodzielności uczniowskiej i wdrażania interdyscyplinarności w nauczaniu przedmiotowym. 

Autorka wielu publikacji, artykułów i otwartych zasobów edukacyjnych. Realizuje międzyprzedmiotowe projekty, jest autorką i współautorką licznych innowacji pedagogicznych. Współtwórczyni ogólnopolskiego programu edukacyjnego “Kreator Zielonych Zmian” propagującego NBS, czyli rozwiązania oparte na przyrodzie 

Ewa Drobek

“Ogromnie cenię sobie zaufanie, którym obdarzyli mnie moi wychowankowie, wybierając mnie na matkę chrzestną swoich dzieci, wiele lat po ukończeniu szkoły. Do wszystkich konkursów zgłosili mnie moi uczniowie, co jest dla mnie największym wyróżnieniem” 

 

 Jako jedna z dwóch nauczycieli w Polsce została wyróżniona w globalnym konkursie Global Teacher Award 2019. W październiku 2019 roku otrzymała wyróżnienie  jako Nauczyciel Roku 2019 –  w konkursie organizowanym przez Głos Nauczycielski.  

 

Znalazła się na liście 50 najbardziej zaangażowanych nauczycieli świata w globalnym konkursie Dedicated Teacher Awards 2020 – jako jedyna Polka.  Uczy języka angielskiego i niemieckiego, prowadzi 2 autorskie projekty:  Żmichowska Śpiewa , gdzie od 7 lat wciela się w rolę producentki płyt i rozwija talenty wokalne oraz muzyczne młodzieży, organizuje koncerty i uczestniczy w konferencjach w Polsce i za granicą, dzieląc się swoją pasją i wiedzą z innymi nauczycielami oraz Łazik Teatralny, gdzie od 12 lat zachęca młodzież i rodziców do wspólnego chodzenia do teatru.  

 

Jest członkinią i administratorem grupy Superbelfrzy RP, Nauczycielem Roku Języka Angielskiego BAS 2018, wyróżniona wraz z młodzieżą za projekt „Żmichowska Śpiewa” w konkursie Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej. Jest członkiem międzynarodowej grupy nauczycieli Music Teachers for Global Peace. Współpracuje z fundacją Face to Face with the World, z pomocą której wraz z uczniami opiekuje się sierocińcem w Ugandzie.  

 

Jestem także nauczycielem zwolnionym z teorii, pomagam podopiecznym angażować się w projekty społeczne w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii 

 

Jest wychowawczynią z zacięciem artystycznym, pomysłodawcą i twórcą klasy o profilu teatralnym we współpracy z TR Warszawa oraz klasy o profilu architektonicznym we współpracy z Politechniką Warszawską 

 

Podczas pandemii była prowadzącą programu Korki TV w Telewizji Metro TVN, gdzie prowadziła wraz ze swoim synem zajęcia dla maturzystów. Program został wyróżniony nagrodą Tytanowego Oka 

 

Prywatnie jest mamą i żoną, mam psa rasy mix jamniko – labradora. Kochaa teatr i dobrą muzykę oraz oczywiście swoją pracę.  

 

Ewa Drobek – nauczyciel z pasją ( film) 

Joanna Gadomska

Biolożka, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autorka bloga Biologia z blondynką, gdzie dzieli się pomysłami na lekcje przyrodnicze i wychowawcze oraz różne akcje, happeningi, imprezy ekologiczne i prozdrowotne. Na swojej stronie pozytywnie motywuje do osobistego rozwoju, aktywności, poszukiwania szczęścia, a także nawołuje do pomagania innym oraz do działania na rzecz środowiska przyrodniczego. 

 

Należy do społeczności grupy SuperBelfrzy RP. Jest prelegentką na ogólnopolskich konferencjach dla nauczycieli. Prowadzi kursy, szkolenia i webinary z zakresu pracy metodą projektu, metod aktywizujących, budowy i pracy mózgu. Edukatorka z zakresu edukacji ekologicznej oraz profilaktyki zdrowia. 

 

Autorka licznych publikacji edukacyjnych, programów nauczania, innowacji pedagogicznych, scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych. Pasjonatka pracy metodą projektu, autorka ogólnopolskich projektów: „EKO-SZKOŁA”, „Klasowa Wigilia bez plastiku”, „Ręcznie robione, a nie kupione”, „Tydzień Uczniowskiej SuperMocy”, „Nie widać mnie, ale wszystko u mnie OK” oraz licznych projektów lokalnych i szkolnych. 

 

Za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze otrzymała nagrodę Ministra Edukacji Narodowej oraz Wielkopolskiego Kuratora Oświaty, a także Medal Komisji Edukacji Narodowej oraz Brązowy Medal za Długoletnią Służbę. 

 

Otrzymała tytuł Wielkopolski Nauczyciel Roku 2021 oraz tytuł Edukator Roku 2020 w kategorii Ekologia przyznawany przez Brainly. Nagrodzona Wawrzynem Pracy Organicznej 2021 w kategorii Edukacja. Otrzymała wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie Nauczyciel Roku 2018 

Marek Grzywna

Marek Grzywna – nauczyciel informatyki i biologii w Szkole Podstawowej nr 23 oraz dyrektor Szkół Policealnych TEB Edukacja w Toruniu. Zdobywca 2go miejsca (Wyróżnienie) w konkursie Nauczyciel Roku 2022, Zwycięzca etapu globalnego AI Impact Shapers 2021, Global Edu Leader 2021. Wykładowca MBA w Szkole Głównej Krajowej, trener, Superbelfer RP, MIE Expert, Laureat Listy 100 2020 SPRUC oraz twórca wielu inicjatyw edukacyjnych.

Marta Młyńska

Finalistka konkursu Nauczyciel Pomorza 2018 

 

Trenerka, szkoleniowiec, coach, eduentuzjastka, twórczyni warsztatów, pasjonatka ludzi i rozwoju osobistego, edukatorka, nauczycielka dyplomowana, wykładowczyni  w Szkole Wyższej Ateneum w Gdańsku, finalistka konkursu Nauczyciel Pomorza 2018, laureatka i finalistka konkursów o zasięgu ogólnopolskim, m.in. Deutsch hat Klasse i Schule im Wandel,  stypendystka Goethe Institut w Warszawie, egzaminator maturalny, autorka publikacji z obszaru oświaty i edukacji, wspiera szkoły w rozwoju, współpracuje z wieloma instytucjami oświatowymi, dowiedz się, jak zacząć żyć pełnią życia >>> 

Przemek Staroń

Finalista Global Teacher Prize 2020, czyli „nauczycielskiego Nobla” 

 

Nauczyciel Roku 2018, psycholog, nauczyciel etyki i filozofii, trener i edukator, fan Harry’ego Pottera i klocków Lego.  

 

Autor bestsellerowych książek. Inicjator wielu inicjatyw edukacyjnych i akcji społecznych, m.in. międzypokoleniowego fakultetu filozoficznego Zakon Feniksa oraz pracowni edukacyjnej #utrzy 

 

Wyróżniony w konkursie im. Ireny Sendlerowej Za naprawianie świata. Opiekun licznego grona finalistów i laureatów Olimpiady Filozoficznej 

 

W 2017 znalazł się na liście 100 osób, które zostały wyróżnione za działalność na rzecz rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce 

 

Jest laureatem Nagrody Komisji Europejskiej za projekt generations@school.  

 

Nie sposób wymienić wszystkich osiągnięć, wyróżnień, nagród i aktywności Przemka Staronia. Bez wątpienia jest to współczesny człowiek renesansu szkolastaronia.pl 

Jakub Tylman

Pedagog, nauczyciel przedszkola i przedmiotów artystycznych, wykładowca akademicki, autor książek edukacyjnych dla dzieci, twórca nowoczesnych projektów edukacyjnych i nieszablonowych rozwiązań w edukacji. 
 
Inicjator ogólnopolskiej kampanii społecznejSzkoły bez zadań domowych„. Wyróżniony Nagrodą im. Janusza Korczaka, Zwycięzca Plebiscytu Radiowej Czwórki NIEPRZECIĘTNI 2022, Laureat nagrody Głosu Wielkopolskiego w plebiscycieNauczyciel na Medaloraz zwycięzca plebiscytuOsobowość Roku 2019” w Województwie Wielkopolskim. Odznaczony Medalem Komisji Edukacji Narodowej za zasługi dla oświaty i wychowania. 
 

Jako ekspert w dziedzinie edukacji często pojawia się w mediach, prasie oraz internecie (więcej szczegółów w zakładce Media) 

Dariusz Martynowicz

Nauczyciel Roku 2021 

Nauczyciel języka polskiego, członek grupy SUPERBELFRZY RP, edukator, trener. Dyrektor Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Centrum Edukacji i Rozwoju PROGRESOWNIA.  

 

Fascynat kreatywności i nowoczesnych technologii. Wpisany na prestiżową listę 100 Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych za szczególny wkład w podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli.  

 

Wyróżniony nagrodą specjalną w konkursie im. I. Sendlerowej „Za naprawianie świata„.  

 

Człowiek Roku 2020 „Gazety Krakowskiej” za rozsądne i sensowne zmiany w polskiej edukacji.  

Dawid Łasiński

Pan Belfer – nauczyciel z interenetów 

 

Dyplomowany nauczyciel chemii w Zespole Szkół im gen. Dezyderego Chłapowskiego w Bolechowie.  

 

W lutym 2017r. stworzył postać Pana Belfra (www.panbelfer.pl) – nauczyciela z Internetów. Jego Fanpage ma prawie 37000 polubień, profil na Instagramie obserwuje prawie 5000 fanów, a kanał edukacyjny na YT “Pan Belfer” subskrybuje prawie 60000 osób.  

 

Zwycięzca konkursu Twórca Roku w kategorii edukacja i laureat głównej nagrody Twórca Roku 2021. Laureat nagrody Digital Shaper 2020 – lider cyfryzacji i nowych technologii w Polsce, finalista konkursu Nauczyciel Roku 2019. Wpisany na Listę100 w latach 2019 i 2020 – listę osób, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce.  

 

Autor podręcznika do chemii dla szkoły podstawowej wydawnictwa MAC. Pomysłodawca i współtwórca takich projektów internetowych wspierających edukację jak Nauczycielwsieci.pl , Lekcjewsieci.pl i Akademiaprzyrodnika.pl 

Tomasz Kobylański

Specjalista ds.edukacji 

 

Główny specjalista w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Krakowa, ekspert   United Nations Global Compact Network Poland UNGC Poland – największej na świecie inicjatywy skupiającej zrównoważony biznes.  

 

Jest współautorem raportu „Edukacja klimatyczna w Polsce” wydanego w lipcu 2021 r. przez UNGC Poland, w którym dokonał charakterystyki dostępnych narzędzi edukacyjnych o klimacie wraz z opracowaniem mechanizmu ich oceny. 

 

Od wielu lat współpracuje z licznymi instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi prowadzącymi działalność edukacyjną, a także z uczelniami wyższymi z Polski i zagranicy, w tym m.in. z prestiżowym Uniwersytetem Stanforda (Stanford Graduate School of Education).  

 

W ramach swojej dotychczasowej aktywności zawodowej realizował także liczne projekty naukowe oraz koordynował inicjatywy edukacyjne skierowane do różnego rodzaju grup zawodowych, w tym do uczniów i edukatorów, a także badaczy, urzędników i dyplomatów 

 

Raport Edukacja Klimatyczna w Polsce 2021 ( pdf) 

Zyta Czechowska

Nauczyciel Roku 2019

 

Współautorka książki “Jak nie zgubić dziecka w sieci?”. Właścicielka i dyrektorka Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli: NODN Zyta Czechowska Specjalni pl.   

 

Absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna, od 25 lat  terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej.   

 

Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „SPEcjalna edukacja cyfrowa” i autorka wielu branżowych publikacji.  

 

Laureatka ogólnopolskich konkursów edukacyjnych. Prowadzi warsztaty i szkolenia Rad Pedagogicznych. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl 

 

Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Trenerka Cyfrowego Dialogu i programu  #SuperKoderzy w zakresie programowania i TIK.  

 

Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Trener Umiejętności Społecznych.  

 

W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Expert, nadawany  najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie 

Marta Florkiewicz-Borkowska

Nauczyciel Roku 2017 

 

Laureatka Nagrody im. Sendlerowej Za naprawianie świata, bohaterka książki Sylwii Chutnik „Opowieści na dobranoc młodych buntowniczek. 100 historii niezwykłych Polek.”   

 

Nauczycielka języka niemieckiego i zajęć rozwijających kreatywność w Szkole Podstawowej im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach, trenerka edukacyjna, tutorka, dyplomowana arteterapeutka, edukatorka w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji, trenerka i mentorka w wielu ogólnopolskich projektach takich jak Cyfrowa Szkoła, Aktywna Edukacja, Cybernauci, Mistrzowie Kodowania, Zaprogramuj Przyszłość, Szkoła z Klasą 2.0, SpołEd oraz Asy Internetu. 

 

Autorka artykułów i scenariuszy dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji oraz zastosowania arteterapii w edukacji a także wielu innowacji pedagogicznych. Prelegentka na konferencjach edukacyjnych, współpracuje z wieloma instytucjami edukacyjnymi, współorganizatorka pierwszej całodniowej konferencji online EduMocOnline. 

 

Jurorka i ekspertka w konkursie Projektanci Edukacji

organizowanym przez wydawnictwo Nowa Era. Opiekunka ogólnopolskiej międzyszkolnej akcji awatarkowej, ogólnopolskiego projektu uczniowskiego  „Pożeracze Smutków” oraz współopiekunka ogólnopolskiej kampanii społecznej „Słowa Krzywdzą”, która opisana została w książce Justyny Sucheckiej „Young Power”. 

 

Pomysłodawczyni i współkoordynatorka ogólnopolskiej akcji „szycia dobra”, czyli projektu Emotkowe Pożeracze Smutków, do którego w tym roku dołączyło ponad 100 szkół. Współautorka publikacji „Asy Internetu – Turniej. Pięć opowiadań o wartościach, emocjach i bezpieczeństwie w Internecie”, która powstała w ramach programu Asy Internetu, prowadzonego przez Fundację Szkoła z Klasą i Google oraz autorka dobrych praktyk w publikacji „TIK w edukacji” autorstwa Macieja Danieluka. 

 

Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Fanka nauki metodą projektu, design thinking, odwróconej klasy, uczenia przez nauczanie oraz nowoczesnych technologii. Propagatorka wykorzystywania gier planszowych, zabaw aktywizujących i metod kreatywnych w edukacji oraz łączenia offlinu z onlinem. Działaczka społeczna. 

 

Wyróżniona przez Wysokie Obcasy w gronie 50 Śmiałych Kobiet 2017 roku. Microsoft  Innovation Educator Expert 2019 – 2020Trzykrotnie wpisana na listę 100 osób uznanych przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce za mające wpływ na rozwój umiejętności cyfrowych Polaków.  

 

Współpracuje z wieloma instytucjami i wspiera nauczycieli w rozwijaniu kompetencji cyfrowych i medialnych, a także społeczno-emocjonalnych. W jej działaniach najważniejszy jest zawsze człowiek, emocje i relacje.  

Maria Gajewska

Nauczyciel Pomorza 2017 

 

Polonistka, kulturoznawczyni, tutorka, trenerka myślenia krytycznego, entuzjastka neuronauk, promotorka czytelnictwa, autorka minilekcji o polityce dla dzieci, autorka wielu publikacji, zaangażowana społecznie i ekologicznie. 

  

W swojej pracy korzysta z nowatorskich środków i metod przekazu i dotarcia do młodego odbiorcy – telewizji szkolnej, internetu, filmów, e-learningu, tutoringu oraz akcji społecznych. 

Katarzyna Zajączkowska

Odpowiedzialnamoda.pl  

 

Autorka podcastu „Odpowiedzialna moda”. W 2021 ukazała się jej książka  Odpowiedzialna moda. Guilt-free przewodnik po slow fashion  (Wydawnictwo ZNAK). 

 

Wykładowczyni zrównoważonej mody w Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru i Fashion Design School. Projektantka z kilkunastoletnim doświadczeniem w dużych markach odzieżowych. Ekspertka Okrągłego Stołu dla Zrównoważonej Mody, pod auspicjami ONZ

 

Prowadzi panele, warsztaty i wykłady dla młodzieży, firm i organizacji, propagując świadomą i odpowiedzialną konsumpcję, produkcję i komunikację mody. 

Dr Michał Pałasz

Współredaktor książki „Za pięć dwunasta koniec świata. Kryzys klimatyczno-ekologiczny głosem wielu nauk”, pracownik Instytutu Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.  

 

Bada zarządzanie w antropocenie, czyli sposoby organizowania wystarczająco dobrego wspólnego świata w dobie katastrofy klimatyczno-ekologicznej. Autor kursów o zarządzaniu w antropocenie i kryzysie klimatyczno-ekologicznym.  

 

Jako członek Rady Klimatycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego współtworzył strategię klimatyczną UJ, jako aktywista klimatyczny współpracował z klimatUJ i Extinction Rebellion, jako aktywista miejski z SOS Zabłocie wywalczył powstanie krakowskiego parku Stacja Wisła.  

 

Członek Humanistic Management Network, współzałożyciel polskiego oddziału tej sieci, organizator Humanistic Management Conference.  

Inicjator i koordynator Laboratorium wspólnoty, współdziałania i zarządzania humanistycznego.  

 

Menedżer kultury i mediów, (współ)twórca m.in. Muzeum Erotyzmu, festiwalu Polikultura, magazynu „Kulturoteka”, wielu krakowskich murali.  

 

Kulturoznawca i inżynier. Tata Ignacego. 

Anna Danylczenko

Fundatorka  Fundacji Grunt od nowa  organizacji działającej na rzecz regeneracji  i ochrony gleb. 

 

Łączy biznes i naukę. Sprowadza rozwiązania naukowe do praktycznych zastosowań na terenach zielonych w miastach i na wsi. Zafascynowana przyrodą i jej mądrością. 

Absolwentka Universite de Montesquieu w Bordeaux na kierunku Nauk Politycznych oraz Marketingu Publicznego, absolwentka podyplomowego rolnictwa oraz MBA dla finansistów. Bezustannie poszerza wiedzę z zakresu regeneratywnych praktyk przywracających równowagę ekosystemom.  

 

Członkini społeczności Kiss The Ground  z tytułem rzecznika gleby. Doświadczenie biznesowe zdobywała we Francji i w Polsce w projektach badawczych i doradczych dla podmiotów takich jak Dalkia, Gaz de France, IBM, Orange oraz w wydawnictwach edukacyjnych WSIP i PWN jako dyrektor programowy i członek zarządu.  

 

Obecnie właściciel i prezes spółki specjalizującej się w zakresie praktyk oraz produktów wspierających regenerację gleb.  

Katarzyna Włodkowska

Eduentuzjastka, członkini grupy Superbelfrzy RP, doradczyni metodyczna, certyfikowana trenerka oświaty, nauczycielka języka polskiego i edukacji medialnej, wykładowczyni akademicka, koordynatorka ogólnopolskich i międzynarodowych projektów edukacyjno-humanitarnych. Zaangażowana w działania ekologiczne 

 

Od 18 lat z powodzeniem prowadzi klasy medialne, funkcjonujące na mocy programu autorskiego, współpracuje z Małymi Charakterami, Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej. Autorka publikacji dydaktycznych, lekcji dla grupy TVN Discovery, koordynatorka Lekcji w sieci 

 

Wyróżniona w konkursie „Wielkopolski Nauczyciel Roku„, w 2018 roku znalazła się w gronie 13 najlepszych nauczycieli w Polsce, w konkursie organizowanym przez Głos Nauczycielski.W 2019 roku została finalistką konkursu „Za naprawianie świata” im. Ireny Sendlerowej organizowanego przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Stowarzyszenie Dzieci Holocaustu.  W 2018 wyróżniona w plebiscycie organizowanym przez Tygodnik Pilski tytułem Człowiek Roku, w kategorii Kultura i Oświata 

 

Prelegentka na wielu ogólnopolskich konferencjach. Liderka programu Wiki- szkoła, którego celem jest stworzenie metodami partycypacyjnymi narzędzi do prowadzenia lekcji oraz podniesienie kluczowych kompetencji cyfrowych i lekcji online. 

 

Liderka projektu „Zaproś mnie na swoją lekcję”,  który umożliwia spotkania uczniów z ekspertami i pasjonatami.  Koordynanorka projektu społecznego „Lekcje w sieci”, który ma za zadanie pomóc nauczycielom, rodzicom i uczniom w dotarciu do zweryfikowanych treści edukacyjnych.  

 

 Od 15 lat z powodzeniem prowadzi klasy medialne, funkcjonujące na mocy programu autorskiego. Zaszczepia w uczniach ciekawość świata, wspomaga rozwój pasji, inspiruje do tworzenia i przełamywania ograniczeń. Jej zdaniem relacje są ważniejsze niż informacje. Popularyzuje techniki wspierające nauczanie. Z pasją naucza i uczy się od innych. Wprowadza w życie unikatowe projekty. 

Martyna Zastawna

Pionierka i propagatorka idei Zero Waste w Europie. Jedna z najbardziej wpływowych kobiet wg. Forbes, Liderka Zrównoważonego Rozwoju wg. Forbes. Założycielka woshwosh oraz SzeptSzum, wykładowczyni, mentorka. Pomysłodawczyni i ambasadorka projektu „ekotechnologiczni„. 

received_377870127746013

Mateusz Kacperski

Mateusz Kacprowski jest absolwentem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego na dwóch kierunkach magisterskich- Matematyce oraz Informatyce gospodarczej. Ponadto ukończył studia podyplomowe z zakresu nauczania fizyki, zarządzania oświatą oraz Master of Public Administration.

Finalista Konkursu Nauczyciel Roku 2022

Nauczyciel na medal 2021

p. Mateusz Kacprowski pracuje w I Liceum Ogólnokształcącym im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku jako nauczyciel matematyki. Od początku pracy w Liceum nauczyciel aktywnie angażuje się w pracę na rzecz środowiska szkolnego jak również wzbogaca ofertę edukacyjną szkoły.

Jest autorem Innowacji pedagogicznej „Z Matematyką na studia wyższe”, która jest przeznaczona dla uczniów klas z rozszerzonym programem nauczania matematyki. Powyższa innowacja przyczyniła się do kolejnego sukcesu nauczyciela jakim było uzyskanie tytułu laureata w konkursie „Kierunek – Innowacja 2021” organizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki – 1 miejsce w województwie mazowieckim w kategorii innowacja w szkole ponadpodstawowej za innowację „Z matematyką na studia wyższe”

Innowacja pedagogiczna „Z matematyką na studia wyższe” wprowadza uczestnika projektu w podstawy matematyki wyższej realizowanej na kierunkach studiów technicznych i matematyczno-przyrodniczych takich jak: „Algebra liniowa” „Biomatematyka”, czy „Rachunek różniczkowy i całkowy”. Częścią integralną innowacji jest też projekt „”Matematyczni Mistrzowie z Płockiej””, który otrzymał dofinansowanie ze strony Fundacji mBanku.

Pan Mateusz Kacprowski jest pomysłodawcą, współautorem i nauczycielem prowadzącym innowacyjny zespół Matematycznych Mistrzów z Płockiej skupiający uczniów uzdolnionych matematycznie.

Jest również współautorem matematycznego Escape Roomu dla uczniów rozszerzających matematykę – nauka matematyki przez zabawę i zagadki logiczne. Autor projektu „Szkoła Lwowska na Płockiej”, w ramach, którego uczniowie studiowali wiedzę na temat słynnych polskich matematyków, poznali historię szkoły lwowskiej.

Pan Mateusz Kacprowski jest współautorem i organizatorem Powiatowego konkursu matematycznego dla uczniów klas ósmych szkół podstawowych, który został objęty patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty oraz Starosty Powiatu Płońskiego.

Jest również pomysłodawcą i współorganizatorem Powiatowego Konkursu Matematycznego im. prof. Stefana Banacha dla uczniów szkół ponadpodstawowych, który został objęty patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty oraz Starosty Powiatu Płońskiego.

W ramach bezpiecznej edukacji cyfrowej realizował projekt „Przystań w sieci”- projekt edukacyjny, który powstał z inicjatywy Facebooka, NASK PIB i UNICEF Polska pod patronatem Prezesa Rady Ministrów, p. Mateusza Morawieckiego.

W ramach ogólnopolskiego projektu „Matematyka dla ciekawych świata” organizowanego przez Uniwersytet Warszawski, uczniowie p. Mateusza Kacprowskiego zajęli II miejsce w rywalizacji szkół biorących udział w XII edycji projektu. Do rywalizacji w jego ramach przystąpiło 58 szkół z całej Polski, w tym szkoły zajmujące czołowe lokaty w tegorocznym rankingu szkół ponadpodstawowych Perspektywy

Pan Mateusz Kacprowski pełni również funkcję koordynatora Samorządu Uczniowskiego I Liceum Ogólnokształcącego im. H. Sienkiewicza w Płońsku.

W ramach zadania dofinasowanego ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego „Mazowiecka Aktywacja” nauczyciel współtworzył projekt „Second Life”.

W ramach edukacji ekonomicznej nauczyciel aktywnie uczestniczy w projekcie „Złote Szkoły NBP”, otrzymując w latach 2021,2022 certyfikat ambasadora Edukacji Ekonomicznej NBP. ‼W wymienionych latach I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza uzyskało tytuł Złotej Szkoły NBP.

Autor warsztatów „Wstęp do teorii pieniądza w czasie – procent prosty i składany” dla społeczności I LO.

W ramach edukacji ekonomicznej p. Mateusz Kacprowski napisał innowację pedagogicznej „Ekonomia – wiem i rozumiem”, która wprowadza uczestnika projektu w podstawy matematyki finansowej, podstawy ekonomii oraz pozwala na dokonywanie elementarnych analiz rynkowych.

Nauczyciel aktywnie współpracuje z uczelniami wyższymi takimi jak Politechnika Warszawska, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Uniwersytetem Warszawskim czy też Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Virginie Little

Webinaria:

Ekomobilność  cz. 1   10.10.2022  (poniedziałek)  

Ekomobilność  cz. 2   23.01. 2023 (poniedziałek) 

Szkoła przyjazna środowisku cz. 1    24.10.2022  (poniedziałek) 

Szkoła przyjazna środowisku cz. 2    06.02.2023  (poniedziałek) 

Dominika Lenkowska – Piechocka

Webinaria:

Greenwashing, czyli ekościema  cz. 1   03.10.2022  (poniedziałek)  

Greenwashing, czyli ekościema  cz. 2   09.01.2023  (poniedziałek)  

Marta Karwacka

Senior Manager Sustainability Consulting Central Europe, Deloitte

Ekspertka Programu #Be.Eco, trenerka

 

Marta Karwacka to wybitna ekspertka rynku fashion, która wspomaga zrównoważoną transformacją tego sektora. Jej specjalizacją jest odpowiedzialny rozwój branży modowej. Marta jest też znaną influenserką i blogerką oraz doktorem nauk ekonomicznych. Obecnie pracując w zespole ESG jest odpowiedzialna za usługi w zakresie zrównoważonej transformacji sektorów produkcyjnych, w tym sektora odzieżowego, a także wpieranie firm w budowaniu odpowiedzialnych marek.

Joanna Leoniewska-Gogola

Managerka w zespole Sustainability and Economics, Deloitte  

 

Joanna ma ponad 8-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie gospodarki odpadami.  

 

Jest uznaną ekspertką ds. gospodarki o obiegu zamkniętym, doradza przedsiębiorstwom analizując liczne polityki krajowe oraz UE i badając wpływ ich działalności na środowisko 

 

Posiada bogate doświadczenie w opracowywaniu strategii dla gmin, analizach biznesowych systemów informatycznych oraz strategiach zrównoważonych inwestycji w obszarze GOZ.  

 

Ma doświadczenie w zakresie tworzenia strategii i systemów informatycznych dla interesariuszy gospodarki odpadami na każdym szczeblu – od wytwórców, przez gminy, po centralną administrację.  

 

Współpracuje również w ramach łańcucha wartości w organizacjach takich jak Business Centre Club, czy też Krajowa Izba Gospodarcza. 

Aneta Fusiara

Starsza Konsultantka w zespole Circular Economy, Deloitte 

Ekspertka programu #Be.Eco 

 

Aneta ma doświadczenie w realizacji projektów z zakresu cyrkularności i gospodarki o obiegu zamkniętym. Przeprowadziła wiele analiz zarówno działań firm prywatnych i trendów w zakresie GOZ, jak i regulacji na poziomie krajowym i europejskim. Wiele z nich dotyczyło Rozszerzonej Odpowiedzialności Producentów oraz systemu kaucyjnego, który zakłada aktywny udział społeczeństwa w systemie zbiórki odpadów. Z tego powodu zależy jej na zwiększeniu świadomości wśród mieszkańców oraz szerzenia edukacji ekologicznej w zakresie selektywnej zbiórki i sortowania. Zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym kieruje się hierarchią postępowania z odpadami, w której na pierwszym miejscu jest zapobieganie powstawaniu odpadów. 

Martyna Jachowicz

Koordynatorka w zespole Sustainability and Economics, Deloitte  

Ekspertka programu #Be.Eco  

Martyna posiada ponad 5- letnie doświadczenie zawodowe wspierając zespół do spraw zrównoważonego rozwoju w Deloitte. Ukończyła studia prawnicze oraz studia podyplomowe z zakresu prawa ochrony środowiska ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. 

Adam Micek

Manager w Zespole Technology Strategy & Transformation, Deloitte 

Ekspert programu #Be.Eco 

Adam jest Managerem w Deloitte z ponad siedmioletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w transformacjach biznesowych, cyfrowych oraz optymalizacji procesów. Od wielu lat jest wegetarianinem, a w wolnym czasie chętnie angażuje się w inicjatywy na rzecz środowiska 

Katarzyna Pruzińska

Edukatorka przyrody, Leśna Banda Warszawa 

Ekspertka programu #Be.Eco 

Katarzyna prowadzi wyprawy przyrodnicze dla dorosłych i dzieci, w tym szkół i przedszkoli. Organizuje warsztaty dzikiej kuchni i bushcraftu, gry terenowe, biwaki i kąpiele leśne. Jej misją jest szerzenie outdoor education, bo tylko poprzez doświadczanie natury można budować z nią więź. Jest przekonana o tym, że cykliczne spacery przyrodnicze powinny być częścią podstawy programowej na wszystkich szczeblach edukacji 

Anna Rogoda

Senior Consultant Tax & Legal, Enabling Services, Deloitte 

Ekspertka programu #Be.Eco 

Anna jest absolwentem kierunków między innymi – językoznawstwo czy public relations. Biznesowo, od wielu lat, pomaga i doradza swoim Klientom w sprawnym zarządzaniu ich procesami, buduje z nimi nowy kształt ich organizacji czy też implementuje z nimi technologię, która wpływa na optymalizację. 

Choć z Fundacją Deloitte Polska Anna działa od samego początku, to nie tylko tam, angażuje się w projekty społecznie odpowiedzialne.  

Wczesnej jesieni 1943 r. Winston Churchill, podczas wizyty na Harwardzie powiedział: Ceną wielkości jest odpowiedzialność. To motto stało się dla Anny drogowskazem do kolejnych działań. Bądźmy dla siebie i za siebie nawzajem odpowiedzialni! 

Małgorzata Rzepczyńska

Business Analyst in Systems Delivery and Modernization, Deloitte 

Ekspertka programu #Be.Eco 

Małgorzata posiada 15 letnie doświadczenie w pracy zawodowej, zawiązanej głownie z działaniami analityka, audytora i project managementu. Z wykształcenia prawnik z doświadczeniem obejmującym ochronę danych osobowych i przepisów ochrony konsumentów.  

Zaangażowana w tematykę CSR, praw człowieka i zrównoważonego rozwoju na płaszczyźnie prawnej i praktycznej. Prywatnie entuzjastka zdrowego trybu życia i wdrażania działań „eco” oraz „zero waste” do codziennych nawyków.   

Katarzyna Staniszewska

Senior Konsultantka w Zespole Cen Transferowych, Deloitte 

Ekspertka programu #Be.Eco 

Katarzyna posiada ponad 6-letnie doświadczenie w zakresie cen transferowych. 

Ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim (kierunek Finanse, rachunkowość i ubezpieczenia) oraz Akademii Leona Koźmińskiego (kierunek Ekonomia – rynki zagraniczne). 

Angażuje się w dodatkowe projekty i aktywności na rzecz klimatu i ochrony środowiska. 

Marta Onyszk

Koordynator Programów, Fundacja Deloitte Polska 

Koordynator Programu #Be.Eco 

Marta ukończyła studia na kierunkach Zarządzanie oraz Ochrona Środowiska ze specjalizacją Polityka zgodności. Posiada doświadczenie przy realizacji projektów pomocowych oraz finansowaniu projektów inwestycyjnych. Interesuje się marketingiem społecznie zaangażowanym oraz innowacjami, szczególnie w dziedzinie ekologii. Wierzy, że dzięki edukacji ekologicznej możemy zachęcać innych do działania i realnie zmieniać otaczający nas świat na lepsze. 

Rodzice dla Klimatu

 

Rodzice Dla Klimatu o sobie:  

Jesteśmy różnorodną grupą rodziców, którzy promują międzypokoleniowy aktywizm na rzecz budowania sprawiedliwości klimatycznej. 

Świadomi trzech największych wyzwań, przed którymi stoi ludzkość w tej dekadzie, tj. kryzys klimatyczny, zanieczyszczenie powietrza i utrata bioróżnorodności, łączymy nasze siły, aby dokonać pilnych zmian politycznych i społecznych, niezbędnych do zapewnienia wszystkim dzieciom życia na planecie nadającej się do zamieszkania. 

Impulsem do utworzenia ruchu była w 2019 r. potrzeba wsparcia młodzieżowych strajków klimatycznych i zachęcanie innych dorosłych do podejmowania działań na rzecz klimatu. 

Punktem wyjścia naszych działań są sprawdzone źródła i raporty naukowe, a w razie potrzeby konsultujemy się z niezależnymi ekspertami.   

Współpracujemy z wieloma ruchami, organizacjami i instytucjami działającymi na rzecz klimatu – zarówno na płaszczyźnie lokalnej, krajowej jak i globalnej. 

Solidaryzujemy się z rodzinami z krajów najbardziej dotkniętych skutkami globalnego kryzysu klimatycznego. 

Wspólną motywacją do działania jest troska o zdrowie, przyszłość i bezpieczeństwo pokolenia naszych dzieci i wnuków.   

Nasza inicjatywa ma charakter oddolny, zdecentralizowany i niezależny. 

 NASZE CELE 

Wg ostatniego, 6. raportu Międzyrządowego Panelu ds. Zmian Klimatu przy ONZ (IPCC), globalne ocieplenie będące skutkiem działań człowieka postępuje szybciej, niż do tej pory zakładano. Aby zapobiec najbardziej katastrofalnym skutkom, z którymi borykać się będą pokolenia naszych dzieci i wnuków, do 2030 r. emisja gazów cieplarnianych powinna spaść o połowę, a do 2050 roku – do zera.  Kluczowe w tym zakresie są zmiany systemowe podjęte w ciągu obecnej dekady,  

DZIAŁAMY lokalnie, ogólnopolsko i globalnie 

Więcej na stronie : https://www.rodzicedlaklimatu.org/